Yleiset näyttelyyn ilmoittautumisohjeet

Arvostelut alkavat klo 10.00 ja päättyvät n. klo. 18.00 ellei toisin ole mainittu. Näyttelypaikalle saavutaan klo. 9.00 alkaen.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaessasi marsua/marsuja näyttelyyn, yhdistys toivoo käytettävän ilmoittautumiskaavaketta. Ulkomuotoluokan sekä pet-luokan ilmoittautumisiin on omat kaavakkeet, jotka ovat näyttelykohtaisia. Sähköpostilla ilmoittautuessa vastaus ilmoittautumisen vastaanottamisesta tulee viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen, kun luetteloa tehdään, ilmoittautumiskaavakkeella ilmoittaessa vastaus tulee välittömästi.

Ilmoittaessasi marsua/marsuja näyttelyyn sähköpostilla, muista ilmoittaa selkeästi tulevatko marsut ulkomuotoluokkaan vai pet-luokkaan, ja tuplanäyttelyn ollessa kyseessä kummalle vai molemmille tuomareille.

Voit ilmoittaa saman marsun myös ulkomuotoluokkaan sekä pet-luokkaan mutta muista ilmoittaa se selkeästi. Ilman rekisterinumeroa tai muuten epäselvästi tai puutteellisesti ilmoitetut marsut siirretään automaattisesti pet-luokkaan.

Ilmoittaessasi useampia marsuja, laita marsut rotujärjestyksessä sekä ikäjärjestyksessä, esim. ensin kaikki self blackit ja ne ikä järjestyksessä nuorimmasta vanhimpaan ja sitten kaikki merinot ikäjärjestyksessä. Sama jos ilmoitat pet-luokkaan useita marsuja niin ilmoita ensin kaikki urokset ikäjärjestyksessä ja sitten naaraat. Näin helpotat huomattavasti luettelon tekoa ja vähennät riskiä että joku marsu unohtuu luettelosta.
Huomioi, että ikä ilmoitetaan täysinä kuukausina! Mikäli marsusi on esim. 2,5kk, laita imoittautumiseen 2kk.

Ulkomuotoluokka:
Marsun rotu, väri (väriä ei tarvitse ilmoittaa, mikäli rodulla on kaikki värit sallittuja) ja ikäluokka (baby, junior, avoin, veteraani tai valio)
Marsun nimi, rekisterinumero, sukupuoli, ikä TÄYSINÄ kuukausina näyttelypäivänä
marsun isä – marsun emä
Kasv. Kasvattaja – Om. Omistaja

Esimerkki:
Teddy golden/white
Maija Mehiläinen, M156-08, naaras, 5kk
Pertti – Martta
Kasv. Marja Marsu – Om. Merja Mursu

Pet-luokka:
Sukupuoli
Marsun nimi, rotu, ikä TÄYSINÄ kuukausina näyttelypäivänä
Om. Omistajan nimi

Esim. näin:
Uros, veteraani
Jami, risteytys, 41kk
Om. Nyyti Nyytiläinen

Huomioithan ilmoittautumisia kirjoittaessasi marsusi saamien titteleiden oikean kirjoitusasun! Luettelo tehdään copy/paste menetelmällä ja yllä oleva malli on luettelon tekijän kannalta paras mahdollinen vaihtoehto. Vältä boldausta ja muita erikoismerkkejä.

Mikäli tittelit ovat väärin kirjoitettu, niitä ei julkaista luettelossa.
Oikeat kirjoitusasut kannattaa tarkistaa täältä:

Mikäli marsusi on useamman maan muotovalio, kirjoita se näin: FI & S MVA.
Älä laita marsusi nimen perään tähtimerkkejä kuvaamaan saatujen sertien määrää.

Myytävät marsut
Luetteloon voit halutessasi saada marsusi tietojen perään MYYNNISSÄ- maininnan mikäli olet näyttelyyn osallistuvaa marsuasi myymässä. Ilmoita asiasta ilmoittautumisesi yhteydessä.

Ilmoittautumisiin liittyvissä kysymyksissä kannattaa ottaa yhteyttä ilmoittautumisten vastaanottajaan:  smyilmo@gmail.com

Jälki-ilmoittautuminen
Ulkomuotoluokkaan ja Pet-luokkaan on aina mahdollista jälki-ilmoittautua, jos kutsussa ei toisin mainita. Jälki-ilmoittautuminen alkaa paikan päällä klo 9:00. Ulkomuotoluokan jälki-ilmoittautumiseen tarvitset marsun rekisteripaperin mukaan.

Maksaminen:
Ilmoittautumiset maksetaan etukäteen Suomen Marsuyhdistys ry:n tilille
FI74 1469 3000 0265 06. Näyttelykohtaisen viitenumeron löydät Tapahtumat-sivulta kyseisen näyttelyn kohdalta. Ilmoittautumisen mukana tulee seurata kuitti (tai kopio) maksetusta näyttelymaksusta. Alennukset koskevat vain jäsenmaksunsa maksaneita. Jäsenmaksu tulee olla maksettuna kaksi viikkoa ennen viimeistä ilmoittautumispäivää. Jos jäsenmaksu on maksettu myöhemmin, tulee ilmoittautumisen mukana olla kuitti myös siitä.

Ilmoittautumismaksut:
SMY:n jäsenet:
Ulkomuotoluokkaan saman omistajan 1. ja 2. marsu 8 €/ kpl, 3 – 8. marsu 6 €/ kpl ja 9 jne. marsu 4 €/ kpl
Pet-luokkaan saman omistajan 1. ja 2. marsu 7 €/ kpl, 3. – 8. marsu 5 €/ kpl, 9. jne 3 €/ kpl.
Kasvattaja- ja jalostusluokat 2€/ kpl.
Väliaikakilpailut 1€
Hinnat ei-jäsenille 10 €.
Jälki-ilmoittautuminen uml- & pet-luokkaan jäsenille ja ei-jäsenille 10 €/marsu, ei paljousalennuksia.
Luettelo 2€. Luettelo varataan ja maksetaan etukäteen, paikan päällä ei ole mahdollisuutta ostaa luetteloa.
Täältä löydät listan, jossa on valmiiksi lasketut hinnat marsulle ulkomuotoluokkaan ja pettiin.

Eläintentarkastus:
Eläintentarkastus suoritetaan kaikille eläimille, myös myytäville ja näyttelyssä kotia vaihtaville. Mikäli eläintentarkastuksessa kaksi eläintentarkastajaa toteaa marsulla olevan silsaoireita, tulee omistajan poistaa kaikki marsunsa näyttelypaikalta vähintään karanteenialueelle, mielellään pois koko näyttelyn sisätiloista. Messuilla ei ole karanteenipaikkaa, joten siellä marsujen täytyy poistua koko messualueelta heti. Jos samassa kuljetuslaatikossa alueelta poistettavien marsujen kanssa on ollut toisen omistajan marsuja, myös niiden pääsy näyttelyalueelle on evätty. Samalla kyydillä tulleita toisen omistajan marsuja ei hylätä.

Yleistä:
– Kaksoisomistuksessa olevan marsun kummankin omistajan tulee olla jäsen saadakseen jäsenalennukset. Muutoin noudatetaan ei-jäsenhintoja.
– Kaksoisomistuksessa olevan marsun toinen omistaja saa kulkuluvan sellaiseen näyttelyyn johon kulkulupia tarvitaan.
– Kaksipäiväisessä näyttelyssä on kukin näyttely omansa ja lasketaan eri näyttelyinä. Jos sama marsu osallistuu samana päivänä myös PET luokkaan on se oma näyttelynsä. Näyttelymaksut voidaan kumminkin maksaa yhtenä summana.
– Jokainen omistajaa takaa antamansa tiedot oikeiksi ja että ilmoitettu marsu on terve ja siinä ei ole ulkoloisia. Katso näyttelysäännöt.
– Vain maksetut ilmoittautumiset huomioidaan.

Yhdistys edellyttää että näyttelyissä trimmaaminen ja kaikki mahdollisesti karvoja tai eritteitä levittävä eläinten valmistelu vähennetään vain pakolliseen. Pitkäkarvaiset marsut saa kammataan auki ja nyytittää vain niille varatulla pöydällä jos sellaisia on.

Muista tarkistaa että ilmoittamasi eläimen tiedot ovat oikein näyttelyluettelossa samalla kun ilmoittaudut näyttelyn infopisteessä/ ilmoittautumispisteessä. Mikäli niissä on virheitä, niistä tulee ilmoittaa ennen näyttelyn alkua infopisteeseen/ ilmoittautumispisteeseen. Näyttelyn alettua yhdistys ei vastaa virheistä.

Kaikki näytteilleasettajat sitoutuvat noudattamaan SMY:n näyttelysääntöjä. Näyttelytulokset ovat julkisia. Näyttelyä ei ole vakuutettu, vaan jokainen näytteilleasettaja vastaa itsensä tai eläimensä aiheuttamista vahingoista.

Näyttelyjä koskevat kysymykset: smy.hallitus@gmail.com

Suomen Marsuyhdistys ry toivottaa kaikki tervetulleiksi näyttelyyn!

smy.logo