Yleiset näyttelyyn ilmoittautumisohjeet

Arvostelut alkavat klo 10.00 ja päättyvät n. klo. 18.00 ellei toisin ole mainittu. Näyttelypaikalle saavutaan klo. 9.00 alkaen.

Ilmoittautuminen:

Voit ilmoittaa saman marsun myös ulkomuotoluokkaan sekä lemmikkiluokkaan. Ilman SMY:n rekisterinumeroa tai muuten epäselvästi tai puutteellisesti ilmoitetut marsut siirretään automaattisesti lemmikkiluokkaan.

Muualta kuin Suomesta tulevat marsut eivät tarvitse SMY:n rekisterinumeroa (oman maan yhdistyksen rekisterinumero riittää).

Huomioi, että ikä ilmoitetaan täysinä kuukausina! Mikäli marsusi on esim. 2,5kk, laita ilmoittautumiseen 2kk.

Ulkomuotoluokka:

Näyttelypäivä, luokka ja tuomari
Marsun rotu, väri
Marsun nimi, rekisterinumero, sukupuoli, ikä TÄYSINÄ kuukausina näyttelypäivänä
marsun isä – marsun emä
Kasvattaja – Omistaja

Esimerkki:

1.1.2025, aikuisten luokka, Maija Meikäläinen
Teddy golden/white
Maija Mehiläinen, M156-08, naaras, 12kk
Pertti – Martta
Kasv. Marja Marsu – Om. Merja Mursu

Lemmikkiluokka:

Näyttelypäivä, luokka ja tuomari
Sukupuoli
Marsun nimi, rotu, ikä TÄYSINÄ kuukausina näyttelypäivänä
Om. Omistajan nimi

Esimerkki:

1.1.2025, Lemmikki2, Matti Meikäläinen
Uros, veteraani
Jami, risteytys, 41kk
Om. Nyyti Nyytiläinen

Huomioithan ilmoittautumisia kirjoittaessasi marsusi saamien titteleiden oikean kirjoitusasun!

Mikäli tittelit ovat väärin kirjoitettu, niitä ei julkaista luettelossa.
Oikeat kirjoitusasut kannattaa tarkistaa täältä:

Mikäli marsusi on useamman maan muotovalio, kirjoita se näin: FI & S MVA.
Älä laita marsusi nimen perään tähtimerkkejä kuvaamaan saatujen sertien määrää.

Myytävät marsut
Luetteloon voit halutessasi saada marsusi tietojen perään MYYNNISSÄ- maininnan mikäli olet näyttelyyn osallistuvaa marsuasi myymässä. Ilmoita asiasta osoitteeseen smy.hallitus@gmail.com

Ilmoittautumisiin liittyvissä kysymyksissä kannattaa ottaa yhteyttä ilmoittautumisten vastaanottajaan: smyilmo@gmail.com

Jälki-ilmoittautuminen
Ulkomuotoluokkaan ja Lemmikkiluokkaan on aina mahdollista jälki-ilmoittautua, jos kutsussa ei toisin mainita. Jälki-ilmoittautuminen alkaa paikan päällä klo 9:00. Ulkomuotoluokan jälki-ilmoittautumiseen tarvitset mukaan marsun rekisteripaperit tai esitä marsun tiedot marsurekisteristä.

Maksaminen:
Ilmoittautumiset maksetaan etukäteen Suomen Marsuyhdistys ry:n tilille
FI74 1469 3000 0265 06. Näyttelykohtaisen viitenumeron löydät näyttelymainoksesta. Ilmoittautumisen mukana tulee seurata kuitti (tai kopio) maksetusta näyttelymaksusta. Alennukset koskevat vain jäsenmaksunsa maksaneita. Jäsenmaksu tulee olla maksettuna kaksi viikkoa ennen viimeistä ilmoittautumispäivää. Jos jäsenmaksu on maksettu myöhemmin, tulee ilmoittautumisen mukana olla kuitti myös siitä.

Ilmoittautumismaksut:

Jäsen näyttelymaksu on 7€/marsu sekä lemmikki- että ulkomuotoluokkaan.

Ei-jäsenen näyttelymaksu on 10€/ marsu sekä lemmikki- että ulkomuotoluokissa.

Kasvattaja- ja jalostusluokat 5€/ kpl.

Väliaikakilpailut 1€

Näyttelyluettelo julkaistaan ennen näyttelyä SMY:n kotisivuilla.

Eläintentarkastus:
Eläintentarkastus suoritetaan kaikille eläimille, myös myytäville ja näyttelyssä kotia vaihtaville. Mikäli eläintentarkastuksessa kaksi eläintentarkastajaa toteaa marsulla olevan silsaoireita, tulee omistajan poistaa kaikki marsunsa näyttelypaikalta vähintään karanteenialueelle, mielellään pois koko näyttelyn sisätiloista. Messuilla ei ole karanteenipaikkaa, joten siellä marsujen täytyy poistua koko messualueelta heti. Jos samassa kuljetuslaatikossa alueelta poistettavien marsujen kanssa on ollut toisen omistajan marsuja, myös niiden pääsy näyttelyalueelle on evätty. Samalla kyydillä tulleita toisen omistajan marsuja ei hylätä.

Yleistä:
– Kaksoisomistuksessa olevan marsun kummankin omistajan tulee olla jäsen saadakseen jäsenalennukset. Muutoin noudatetaan ei-jäsenhintoja.
– Kaksoisomistuksessa olevan marsun toinen omistaja saa kulkuluvan sellaiseen näyttelyyn johon kulkulupia tarvitaan.
– Kaksipäiväisessä näyttelyssä on kukin näyttely omansa ja lasketaan eri näyttelyinä. Jos sama marsu osallistuu samana päivänä myös lemmikkiluokkaan on se oma näyttelynsä. Näyttelymaksut voidaan kumminkin maksaa yhtenä summana.
– Jokainen omistajaa takaa antamansa tiedot oikeiksi ja että ilmoitettu marsu on terve ja siinä ei ole ulkoloisia. Katso näyttelysäännöt.

– Näyttelyyn ilmoittautuessa marsusi tiedot tallennetaan ilmoittautumisohjelman kautta tulevia näyttelyitä varten.

– Vain maksetut ilmoittautumiset huomioidaan.

Yhdistys edellyttää että näyttelyissä trimmaaminen ja kaikki mahdollisesti karvoja tai eritteitä levittävä eläinten valmistelu vähennetään vain pakolliseen. Pitkäkarvaiset marsut saa kammataan auki ja nyytittää vain niille varatulla pöydällä jos sellaisia on.

Muista tarkistaa, että ilmoittamasi eläimen tiedot ovat oikein näyttelyluettelossa samalla kun ilmoittaudut näyttelyn infopisteessä/ ilmoittautumispisteessä. Mikäli niissä on virheitä, niistä tulee ilmoittaa ennen näyttelyn alkua infopisteeseen/ ilmoittautumispisteeseen. Näyttelyn alettua yhdistys ei vastaa virheistä.

Kaikki näytteilleasettajat sitoutuvat noudattamaan SMY:n näyttelysääntöjä. Näyttelytulokset ovat julkisia. Näyttelyä ei ole vakuutettu, vaan jokainen näytteilleasettaja vastaa itsensä tai eläimensä aiheuttamista vahingoista.

Jos marsusi saa ulkomuotoluokassa sertin, voi ruusukkeen lunastaa yhdistyksen Infosta 1€ hintaan.

Näyttelyjä koskevat kysymykset: smy.hallitus@gmail.com

Suomen Marsuyhdistys ry toivottaa kaikki tervetulleiksi näyttelyyn!

smy.logo