Jäsenlehti

Marsu Magazine on SMY:n jäsenjulkaisu, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa jokaiselle jäsenmaksun maksaneelle. Marsu Magazine on lehti, josta on hyötyä ja iloa jokaiselle marsun omistajalle.

Lehden sisällöstä

Marsu Magazinen artikkelit käsittelevät marsuja monipuolisesti. Juttuja löytyy mm. ruokinnasta, hoidosta, roduista, väreistä, genetiikasta ja monista muista aiheista. Lemmikki-nurkka palvelee sekä aloittelevia marsuharrastajia, että jo pitempään marsuja omistaneita, ja sisältää juttuja niin tavallisesta lemmikkimarsun elämästä kuin lemmikki-näyttelyistäkin. Jokaisessa lehdessä julkaistaan myös menneiden näyttelyiden tuloksia tuomareiden ja yleisön kommenttien kera. Saat lehden kautta tiedon myös tulevista tapahtumista.
Jokainen jäsen voi lähettää lehteen artikkeleita, kuvia, piirustuksia, ilmoituksia tai muuta materiaalia. Toimituksen kanssa voi myös keskustella siitä, minkälaisia juttuja kaivataan ja mahdollisuuksiensa mukaan auttaa tekemään niitä.

Toimitus

Toimituksen osoite: marsu.magazine@gmail.com

Lehtien ilmestyminen ja deadline

Deadlinella tarkoitetaan sitä päivää, johon mennessä materiaalin on oltava toimituksessa. Tarvittaessa deadlinessa voidaan joustaa, mutta pääasiassa deadlinen jälkeen tullut materiaali siirtyy seuraavaan lehteen.

• Kevätnumero julkaistaan maaliskuun aikana, dl 1.2.
• Kesänumero julkaistaan kesäkuun aikana, dl 1.5.
• Syysnumero julkaistaan syyskuun aikana, dl 1.8.
• Talvinumero julkaistaan joulukuun aikana, dl 1.11.

Materiaali

• Artikkelit sähköpostin liitetiedostona, mieluiten rtf- tai doc-muodossa, tai postitse selkeällä käsialalla kirjoitettuna. Ei pdf muodossa!
• Valokuvat alkuperäiskoossaan ja muodossaan.
• Piirrokset valkoiselle paperille mustalla tussilla piirrettynä, älä käytä ruutupaperia.
• Ristisanatehtävät ja muut vastaavat voi tehdä word- tai excel-taulukolla. Käsin tehdyt tehtävät mustalla tussilla valkoiselle paperille.
• Lehden sivun koko on A5. Koko lehti on värillinen
• Jos haluat postitse lähetettyä materiaalia takaisin, laita mukaan osoitteellasi ja postimerkillä varustettu palautuskuori.
• Mainosten, ilmoitusten, juttujen tai muun lehteen tulevan materiaalin ei tarvitse olla painovalmista.
• Kaikki lehteä koskeva materiaali osoitteeseen marsu.magazine@gmail.com

• Vanhoja lehtiä voi tiedustella näyttelyissä infopöydästä.

Mainokset

Lehdessä julkaistaan mainoksia, jotka on hinnoiteltu seuraavasti 2/2020 lehdestä alkaen:
80 € takakansi (väri)
80 € keskiaukeama (väri)
40 € yksi sivu (väri)
30 € 1/2 sivu (väri)
20 € 1/4 sivu tai pienempi (väri)
Jäsenille rivi- ja kuolinilmoitukset ovat ilmaisia.

Kasvattaja-alennukset
Lehdet 1 – 3 -20% alennus
Lehti 4 (joulunumero) -50% alennus

Ilmoitukset maksetaan etukäteen SMY:n tilille NORDEA FI74 1469 3000 0265 06
Ilmoita selvästi kuka maksaa ja mitä. Lähetä kuitti maksetusta maksusta materiaalin mukana.

• Mainosten ei tarvitse olla painovalmiita, toimitus voi kirjoittaa ne puhtaaksi.

Jäsenasiat

Jos olet maksanut jäsenmaksun, mutta lehteä ei kuulu, ota yhteyttä jäsenrekisterin pitäjään  (smyjasenasiat@gmail.com)