Ilmoittautumisohjeet

Minkä takia näyttelyiden yleisohjeet kannattaa tarkistaa silloin tällöin? Miksi yhdistyksellä on toivottu ilmoittautumismuoto?

Luettelon yhdenmukaisuus helpottaa luettavuutta ja luettelo tehdään copy-paste menetelmällä. Seitsemänkymmenen marsun seitsemänkymmentä eri ilmoittautumismuotoa on hyvin aikaavievää muokata saman näköisiksi. Isot/pienet kirjaimet, tittelit, pisteet, pilkut ja välilyönnit ovat merkityksellisiä asioita, kun niitä on paljon. Seitsemänkymmenen marsun näyttelyssä on rutkasti ylimääräistä klikkailtavaa, jos vain joka viides on ilmoittautunut toivotulla tavalla.

Ilmoittautumisten vastaanottaja pyrkii kaikin mahdollisin tavoin ottamaan sähköposteista selvää ja lisäämään marsut luetteloon, vaikka ilmoittautumismuoto olisikin enemmän tai vähemmän väärin. Ilmoittautumisten vastaanottajat vaihtelevat, joten vastauskäytännötkin voivat olla erilaisia. Osa luettelontekijöistä huomauttaa, osa ei. Ohjeissa lukee, että epäselvät ja puutteelliset ilmoittautumiset siirretään automaattisesti pet-luokkaan. Näin ei tiettävästi koskaan ole tapahtunut, koska ymmärrys ja joustaminen tuottaa aina mukavamman lopputuloksen. Kirjoitusvirheitä sattuu ja joskus unohtuu jotain oleellista, mutta se ei maailmaa kaada. Marsut saadaan luetteloon kuitenkin.

Tulevien näyttelyiden ilmoittautumisten vastaanottajat toivovat vakituisiakin näyttelyissä kävijöitä tarkastamaan näyttelyiden yleisohjeet sivun. http://marsuyhdistys.net/home/?page_id=242

Ulkomuotoluokan marsut ilmoitetaan tämän mallin mukaisesti:
Teddy golden/white
Maija Mehiläinen, M156-08, naaras, 5kk
Pertti – Martta
Kasv. Marja Marsu – Om. Merja Mursu

Pet-luokan marsut ilmoitetaan tämän mallin mukaisesti:
Uros, veteraani
Jami, risteytys, 41kk
Om. Nyyti Nyytiläinen

Kiitos.

Kategoria(t): arvonimet, näyttelyt, ohjeet. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.